behöver få ut mina känslor..

En vacker dag kommer ni att inse, att sanningen är precis framför dina ögon. Men ni kanske inte vill inse?
Inse att den ni tror att ni kan lita på, den ni tror vara sann, kommer att hugga dig i ryggen snabbare än vad du kan blinka.
Eftersom för vissa det är så fucking lätt, att snacka skit bakom ryggen, att ljuga götten av sig och att ta hela jävla livet som en lek.
Alla kommer väl att inse inom viss tid, det tog ett tag för mig att inse också, men nu när jag vet hur skiten ligger till, så är jag väldigt försiktig med vad jag gör, och hur jag lever.
Glöm bara inte ha, ärlighet varar i längden..

Haha.. Livet är svårt? Vem fan har sagt att livet ska va lätt?
Ett glas med vatten ser jag ser som halv fullt, du ser det som halv tomt. Varför? Fråga dig själv den frågan.
Det inte livet som kontrollerar dig, det är DU som kontrollerar livet.
För det är ju ändå DITT liv och ingen annans.. Eller hur?
Du, och endast du kan ta beslut i ditt egna liv, bara du kan bestämma ditt eget öde.. Ibland går inte allt som man vill men varför ska det stoppa dig från att få det du vill ur livet?
Ta inte misstag, och djupa sår som något som kommer dra dig tillbaka. Ta det som något som kommer ta dig framåt i livet.
För misstag gör vi alla, djupa sår får vi alla.. Men det gäller att inte låta det förstöra dig, inte låta det kontrollera dig.

Jag brukar fråga mig själv, varför lever så många människor sitt liv efter någon annan?
Med det menar jag att, det känns som folk baserar sina beslut efter någon annan.
Innan dom gör något tänker dom så otroligt mycket på vad någon annan människa kommer att tycka eller tänka.. Varför gör man så egentligen?
Varför lever man sitt liv efter någon annan? Förstår mig inte riktigt på sånt där..

Vet ni vad jag stör mig väldigt mycket på? Snorungar som leker att dom verkligen UPPLEVT saker..
Som går runt och leker att dem bor i värsta förorten och har det så fucking dåligt här.
Medan nästan alla har mat på bordet varje kväll, tv, data, mobil, iPod eller någon sorts mp3.
Och ändå leker dom att dom har det helt tufft, som om dom bodde i värsta ghettot..
Inse fakta, NI HAR DET BRA.. Det är inte något negativt så sluta snacka som om ni vore en riktigt G i nått gäng eller något..
DET HÄR ÄR FUCKING VÄSBY, INTE COMPTON!

Kärlek.. Damn, vilket jobbigt ämne..
Men kärleken finns ju runt omkring oss så vi kan lika gärna ta upp det medan vi håller på.
Varje dag, ser man på exempelvis playahead, msn eller mitt framför ögonen, hur en person byter kille eller tjej varje vecka, och ändå har hjärtat att säga;
- Du är den jag kommer att leva med, resten av mitt liv.
Då tänker man verkligen, hallå? Driver du med mig eller? Du sa för en vecka sen att den här andra killen eller tjejen var ditt allt, att du aldrig skulle lämna den, att om du förlorade den personen, skulle du ta självmord såhär snabbt.
BULLSHIIT! Ska du verkligen ta självmord för att någon du känt en månad inte har samma känslor för dig längre som den hade för en vecka sen? Bullshit alltså.

Det känns som folk leker mycket, MYCKET äldre och mognare än vad dem egentligen är, som om dem verkligen vet vad livet handlar om.
Snorungar som gör en pa och skriver dag in dag ut hur mycket dom älskar sina andra fjortis vänner.. - Du är min allra bästa vän och jag kommer aldrig lämna dig älskliiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!
Mjo, det är ungefär sådant dom skriver till någon dom känt, hmm.. En dag kanske.
Dagen efter är det någon annan dom har exakt samma text om men ett annat namn..
Tycker inte att jag själv är världens mognaste eller världens mest vuxna person. Men sådant där gjorde fan inte jag när jag var 10 år?
Mycket har förändrats på kort tid alltså.
jag e 15 år tror ni jag kan ett skit om det verkliga livet? NEJ, ingen av er snorungar vet vad livet egentligen handlar om.. men ändå ni verkar tro att you've got all the info.

Jag tror att anledningen till att jag kan det jag kan, säger det jag säger och tycker som jag tycker är på grund av att jag inte bara har en umgängeskrets, utan flera från olika kulturer.. och det ger mig mer insyn i hur världen är och hur folk ser på olika ämnen.
Det ger mig chansen att inte döma folk över vart dem kommer ifrån, eller hur dem ser ut. Utan jag dömer folk på vad som säger och hur dem tänker.

Egentligen skrev jag inte det här för att försöka lära ER någonting. Jag skrev det här för att få mig själv att inse, inse massa saker.
För att få mig själv att gå vidare från massa skit jag gått igenom.
Det känns som det här var enda sättet. Att få släppa ut alla dem här känslorna, få ut all skit jag har i mig.

/Akar "kuurdiie" Kadiri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0