Djupt..

Det jag skriver är inte dikter, och ni som kallar det dikter vet ni inte vad poesi är. Människor nuförtiden vet inte vad konst/poesi är. Kolla på en målning av Vincent van Gogh eller en dikt utav William Shakespeare så kommer ni se konst och riktig poesi.
Jag kan kolla på ett träd och bara se ett träd med löv som faller på vintern.
Jag kan kolla på en äng med gräs grönare än regnskogen och ändå bara se gräs.
Men kollar jag på ett hav, kan jag se en värld full av möjligheter och kärlek. Varje regndroppe jag känner rinna ner från min panna är som en ny chans, en ny början. Ett helt nytt kapitel.
Jag litar inte på "äkta kärlek". Men när jag kollar ut på vattnet och hör hur det plaskar upp mot stenarna, just under den sekunden känns det som att världen är full av kärlek. Det känns som att livet kommer sluta bra..
Vatten är som musik, underbara toner för öronen.
Kanske är det de som får mig att fortsätta skriva och tro på mig själv? Vem vet..
Tycker att alla ni som känner som mig när det gäller kärlek ska gå ut under en riktigt regnig kväll och verkligen lyssna på vad ert hjärta försöker säga er.

Ni som säger att jag pratar för mycket för min ålder, att jag leker att jag vet för mycket.
Jag må vara 15 år men jag vet mer än vad ni kanske tror.
Jag må vara 15 som sagt men det betyder inte att jag ska ha respekt för dig bara för att du är äldre än mig. Vill du ha min respekt måste du göra dig förtjänt av den, och sen måste ni se till att den finns kvar.
Respekt måste man ta om man vill ha den, det är inget man bara får.

Ni ska veta att jag inte vill att ni ska komma och snacka med mig om ni har fördomar. Vill inte höra dig snacka om du ska döma människor du inte känner eller om du ska döma ett helt folkslag efter vad vissa människor gör. För ärligt talat är det det mest idiotiska man någonsin kan göra..
Och vill du ens snacka med mig kom inte med sån skit, för tro mig jag tål inte sånt från någon, inte ens mina egna föräldrar.

En väldigt vis man sa en gång:


Fördomar är de okunnigas argument.
/Voltaire


En grej till jag verkligen hatar från djupet av mitt hjärta. Alltså, när folk trackar ner på sig själva, vad tänker dem med egentligen? Vissa är så otroligt DUMMA.
Jag kan fråga någon, varför leker du så dum för? Ett av svaren jag fått som jag verkligen hatar eftersom jag själv är kurd och invandrare är: Jag e blatte haha vad ska jag göra :D?
Herregud! Du förnedrade precis hela din sort! När du säger "Jag e blatte vad ska man göra" Säger du med andra ord att blattar är allmänt dumma! Det är inte bara pinsamt för dig, utan också för mig och alla andra invandrare i världen.. Men om en svensk skulle säga att blattar är dumma hade ni fan flippat. När ni snackar sådär så är det som en inbjudan för dom att förnedra dig! Jag är själv inte född i Sverige och jag kan komma med MVG - VG och det bevisar bara att det inte handlar om vart man kommer ifrån utan det handlar om hjärna och allmän kunskap man har.

/Akar "kuurdiie" Kadiri - - 26/8-07


Kommentarer
Postat av: Josefine

det låter så jävla patetiskt, men jag håller med i allt du skriver! Varför? Jo, för att du har rätt. Helt rätt. Var stolt över den du är älskling! :)

2007-08-28 @ 10:49:26
URL: http://www.metrobloggen.se/josefines
Postat av: Ava

uuuu :p

2007-08-31 @ 22:15:14
Postat av: Tezzie

Shit vilken fin text! Älskade det där:
"Men kollar jag på ett hav, kan jag se en värld full av möjligheter och kärlek. Varje regndroppe jag känner rinna ner från min panna är som en ny chans, en ny början. Ett helt nytt kapitel."
skit bra ;)

2007-08-31 @ 23:30:13
URL: http://Royalblue.blogg.se
Postat av: tattaa

asså dina texter akar de tar på en , man börjar fan tänka ordentligt efter man läst.
jag gillar hur ud uttrycker dig
Älskar " fördomar är de okunnigas argument"

2007-09-18 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0