spådomen.

Jag spådde mig idag.. och allt hon sa var otroligt chockerande, men ändå inte på ett sätt. Börjar förstå sanningen..

FAMILJ.
Det första hon sa när hon drog upp alla korten var, jag ser en otrolig kärlek till din mamma.
Hennes min när hon såg korten är oförglömlig, hon såg så mycket kärlek mellan mig och min mamma.
Hon sa att jag kan göra allt för min mamma, och det är sant. Skulle dö för henne på en sekund utan tvekan..
Men min relation till henne är ändå inte den bästa, allt vi gör när vi säger två ord till varandra är bråkar och det känns som det inte finns någon kärlek.
Vissa stunder känner jag hat från henne, men vissa bara kärlek. Vet inte riktigt vad det är hon känner men det kanske är menat att vara knas mellan oss bara?

MIG SJÄLV.
Det hon sa var nyckelpunkten till allt var att jag måste hitta mitt inre lugn.
Hennes exakta ord var; Du har haft ett tufft liv ser jag, du är ett maskrosbarn. Alla dina hinder i livet, allt du gått igenom har gjort dig till den starka personen du är idag.
Jag ser otroligt mycket styrka och kärlek i ditt hjärta, men du använder det fel.
Du vill alltid ställa upp för alla och du går med på saker dina vänner vill för deras skull, för att inte göra dem besvikna.
Men det gör så att du stressar dig, bråkar med din mamma och du har ingen tid för dig själv, och det är just det du behöver.
Tid för dig själv, för att samla dina tankar och verkligen skriva det du känner.

KÄRLEK.
Du har haft det tufft, blivit sviken och det har gjort så du inte litar på kärleken längre.
Du har så mycket kärlek att ge men inte hittat rätt person att ge det till, men nästa sommar..
Då kommer du hitta ditt livs kärlek, killen du ska spendera livet med kommer att komma..
Men nu, go with the flow. Ta det lugnt bara och försök tänka mer på dig själv för det behöver du verkligen.

FRAMTIDEN/KARRIÄR.
Min fråga var väldigt direkt och den viktigaste frågan jag hade: Kommer musik vara det jag håller på med i framtiden?
Hennes svar var: Musik är en otroligt stor del av dig liv, det är vad som gör dig till det du är..
Men det som gör dig unik, det som kompletterar ditt hjärta är att skriva texter.
Det är vad du kommer lyckas i, att skriva. Det är det du är född till, och jag tror att du redan vet det.
Musik är något du alltid kommer att hålla på med, sjunga och så. Det kommer du att hålla på med hela livet men personligt, vid sidan av.
Men du ska satsa på musiklinjen som du planerat, det är ditt öde att göra det och det kommer leda dig dit du ska.

Hon avslutade med att säga: Allt du gått igenom, alla svårigheter, alla bråk med din mamma, all stress du haft för folks skull.
Det har gjort dig till den starka personen du är, du har så mycket fantasi, så mycket att säga och ett OTROLIGT stort eget inre.
Du måste hitta en plats där du kan vara ensam, samla dina tankar.. För du har så mycket känslor och tankar i dig som du känner att du måste skriva ner.
Det är det som gör dig till en otrolig skrivare. Hitta ditt inre lugn, det är det viktigaste just nu..
Visa din mamma att du inte kan gör allt samtidigt för dem, utan du behöver din egen tid, göra en sak i taget, plugga.
Börja simma, bada mycket.. Försök lyssna på vattnets ljud, när det regnar, havet..
Det är så mycket musik i vattnet och det kommer vara din inspiration.
Tro mig, efter den där spådomen så rann det ner tårar från mina kinder..
Hon öppnade mitt hjärta för att visa mig själv vad jag hade inom mig, något jag aldrig kunnat se förut.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, men jag tror på att ödet och gud kommer att hjälpa mig och ta mig dit jag ska.

/Akar "kuurdiie" Kadiri - 18/08-16


Kommentarer
Postat av: vanessa

ja gillar dina texter akar mkt duktig plus att de e du skriver e sant , håller med .

2007-08-24 @ 14:29:20
Postat av: Aylin

OMG gumman..! vad läskigt att ha en främmande person framför sig som säger allt det som är sant..! och det är sant, du är en otrolig skrivare..! <3

2007-09-02 @ 17:44:37
Postat av: Mariam

Allt du skriver, precis allt, får mig o må bra.. för jag vet att du har så mycket att säga, du mår bra näru får ut allt, näru skriver.. när du mår bra, då mår jag bra! och akar, du vet huur mycket jag älskar dina texter, dem får mig att tänka till, att se en helt annan sida av allting!
älskar dig! / mariam

2007-11-07 @ 23:57:17
Postat av: ikrah

Var spådde du dig :)?

2008-07-30 @ 17:35:28
URL: http://ikrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0