KÄMPA!

Jag är här för att höja min röst för alla rinkeby-blattar som inte tas seriöst!
Jag är här för att höja min röst för alla invandrare som ingen tror kan något!
Jag är här för att visa världen att vi kan, vi vill och vi SKA förändra!
Är trött på allt snack om att vi blattar inte kan.
Är trött på alla dem här invandrarna som förstör för oss som kan bli något.
Jag är här för att förändra, ta fram upp viktiga frågor som jämställdhet, rasism, asyl, kultur osv..
Vill att världen ska inse, i alla fall ni ungdomar som jag vet läser det här, att DU kan göra förändringar!
Bara du vill, och kämpar för att få kunskapen för att kunna göra det.
Det spelar ingen roll hur du ser ut, vart du kommer ifrån, hur gammal du är eller vilken hudfärg du har.
DU kan förändra, DU kan höja din röst.
Jag vet hur det känns att bli orättvist behandlad på grund av hur man ser ut eller vilken religion/bakgrund man har.
Jag vet hur det känns att känna sig nedvärderad på grund av att man har mörkt hår och mörka ögon.
Jag vet hur det känns att vara i ett klassrum fullt med blonda, blåögda svenskar som  vissa ser på ett helt annat sätt än vad som ser på mig bara på grund av olikt utseende.
Jag vet hur det känns att bli sedd som dum, oallmänbildad och allmänt okunnig.
Och jag vet också hur det känns att visa ALLA att jag e smartare än DIG, DIG, DIG OCH DIG.
Jag vet hur det känns att förändra så man blir rättvist behandlad!
Jag vet hur det känns att säga ifrån tills man visar att man inte tänker bli nedvärderad från någon!
Jag vet hur det känns att få respekt från alla runt en. Svensk som blatte, vuxen som barn.
Jag vet hur det känns att vara smart, allmänbildad och allmänt kunnig!
Men inte utan att kämpa, inte utan att ta saker i egna händer och förändra!


Ingen kommer att behandla dig rättvist om du inte begär rättvisa.
Folk kommer att nedvärdera dig hur mycket som helst om du inte säger ifrån.
Ingen kommer att ge dig respekt om du inte förtjänar deras respekt.
Du kommer att fortsätta inte kunna något om du inte pluggar, läser och försöker.


Det jag försöker säga är vill du ha något, ta det i egna händer..
Du kan klara av det, tro mig. Jag är inge bättre än någon av er, jag försöker bara!
Och om jag kan klara av det, så kan du också.

/Akar "kuurdiie" Kadiri - 20/09-07


Kommentarer
Postat av: Lorija

"Jag vet hur det känns att vara i ett klassrum fullt med blonda, blåögda svenskar som man vissa ser på ett helt annat sätt än vad som ser på mig bara pga vårt olika utseende."
Så har jag det just nu..

2007-09-21 @ 22:20:38
Postat av: Fir00z

FOR SURE :O ! GO AKAR GO AKAR GO AKAR

2007-09-23 @ 19:14:34
Postat av: ähwin

bästa

2007-09-26 @ 17:23:54
Postat av: Tezzie

Jag har läst din blogg flera gånger, och tycker verkligen att du skriver bra och att du förmedlar dina tankar och åsikter på ett mycket bra sätt!
och jag förstår precis hur du känner, min familj är araber och jag har fått ta mkt skit för mitt usprung.
men någonting jag verkligen tycker är fel är att kämpa mot rasism, men ändå kalla sig själv "blatte" det är ett sätt att verkligen gå emot sig själv och sina ord.
för på det sättet accepterar man ju att man är ("en jävla) blatte"
Till att börja med måste invandrare SLUTA klanka ner på sig själva genom att kalla sig själv "blatte" eller "svartskalle"
SEN kan vi börja snacka om rasism.

2007-10-07 @ 21:11:07
URL: http://royalblue.blogg.se
Postat av: Tezzie

och det ÄCKLIGASTE av allt är när någon jävla idiot skriver "ÅT HELLVETE MED DIG OCH DINA BLATTAR DIN ÄCKLIGA SVARTSKALLE !!!!!" och sen är ANONYM!
vräker man ur sig såna saker så får man väl ta mej fan stå för det?!

2007-10-07 @ 21:12:21
URL: http://royalblue.blogg.se
Postat av: Akar

Anledningen till att jag säger blatte är för att jag själv inte tar illa upp när andra säger det, ser inte det som något fel om man inte tex säger "blatte jävel" men det är ju endå samma sak som att säga "invandrar jävel" eller hur? Har aldrig tagit illa upp och kommer inte göra det heller och det kan jag stå för istället för att säga att jag tycker det är fel om jag inte tycker det. Men jag förstår precis vad du menar och vart du kommer ifrån med det du säger.

2007-10-08 @ 22:22:03
Postat av: Akar

Och föressten, mjo.. Jag trodde också att man kunde stå för det man säger men tydligen så kan man inte det. Finns inget mer att göra, vissa människor är som dom är, tyvärr.

2007-10-08 @ 22:23:08
Postat av: Jezzi

Akar

2008-01-14 @ 19:00:48
Postat av: Senada

Super bra texter !

2008-06-18 @ 14:48:32
URL: http://ssenada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0