Många tårar

Jag skriver aldrig blogg, aldrig. Jag kan inte begripa hur man kan orka skriva vad som hänt under dagen VARJE dag. Men nu känns det som jag måste ta och skriva ner vad som hänt den här senaste tiden, och stor anledning till det är att det hänt så mycket på sista tiden och det är saker jag aldrig vill glömma, och som jag tror jag aldrig kommer kunna glömma även om jag skulle försöka.

Den 5/6 bar det av till Göteborg med världens bästa klass i fyra dagar. Vi bodde i stugor i grupper men det enda vi gjorde där var att sova, vi kunde helt enkelt inte vara ifrån varandra. Det blev mycket sol och bad och annat kul, som liseberg, universeum och scandic lunch (Bästa Tomas fixade). Det blev mycket skratt och tårar, (tårarna  var bara för min del) och jag tror att vi ALLA kom varandra närmare än vad vi någonsin har varit eftersom att när vi kom hem så kändes det starka bandet vi tidigare haft ännu starkare. Vår klass har alltid haft den bästa sammanhållningen, alla älskar alla och alla accepterar varandras goda och dåliga sidor. Vi kämpade för denna resa tillsammans och vi njöt av den tillsammans, så jävla härligt var det..

Den 8/6 var vi hemma igen efter en 5 timmar TRÖTTSAM resa och vi splittrades åt olika håll.. :(
Men inte för länge eftersom att det var skola dagen efter! Haha..
Vi har haft våran traditionella fotbollsmatch mot 8orna och skolans lärar crew, och vad ska man säga? Vann vi eller vann vi? VI VANN. Det var en skön start på en dag som bara skulle bli 100 gånger bättre, eftersom att vi på kvällen hade som jag kallar den, VÄRLDENS BÄSTA BAL.
Klockan sex träffades vi för att knäppa massa kort på alla fina flickor och pojkar, och jag måste bara säga till killarna.. You REALLY clean up nice! Man blev ju nästan tårögd när man såg hur alla såg ut som riktiga män när man tänker på hur de var när vi var små allihoppa.. Vi gick in och hade en jätte trevlig middag där MOI höll tal såklart. Där berättade jag för alla att jag kände att jag är så jävla lycklig över att vi alla har så bra sammanhållning och att det kommer kännas jävligt jobbigt att lämna en sån underbar klass efter nio år. Vi gick sedan in till musiksalen där lärarna skulle spexa och där var det jävligt mycket skratt ska jag säga er. De började med deras små ramsor om alla och utmärkte alla med diplom. Det var så nice att de verkligen kunde pricka allas perfekta titel, som exempelvis Kim - Årets Datanörd, Oliver - Årets flyttkarl, Teodor - Årets ordmärkare osv.. Själv fick man titeln som Årets Internationella Kurd. Så jävla spikat tal Lars höll haha.. De gjorde en skön teater, sjöng lite kondom låtar och annat sedan rörde vi oss upp mot ladan där vi hade ett live jazz band som spelade och min iPod som dunkade i högtalarna i andra rummet. Vi dansade loss hela kvällen och bara hade kul tillsammans. Underbart är ett ord som kan beskriva kvällen helt perfekt.. 

Idag var ju skolavslutningen, vi sjöng lite halvdant på två låtar vi inte tränat så mycket på, jag fick en biobiljett för mina insatser i elevrådet som vanligt och några andra priser delades ut.. Robin Ghasemi fick priset för Lunken och Tobias och Julia för bästa betyg. Marcus fick priset som Årets Idrottare som var väl förtjänat och i år var det två stycken från åttan som fick pris för idrottsdagen, hade hoppats på att få det i år igen men jaja, är lika glad i alla fall. Betygen delades ut i musiksalen och jag gav blommor och choklad till både Lars och Carl som har varit underbara lärare.. Fick mina betyg, är verkligen inte nöjd.. Tänker inte säga hur mycket poäng jag fick men hade i alla fall 7 MVG.

Ikväll ska det grillas hemma hos Julia med bästa klassen, tror inte jag ska dit eftersom att min underbara älskling kommer hit för att sova över. Älskar dig, längtar efter dig..

Vill bara avsluta med att säga att jag Älskar er allihopa så jävla mycket och kommer sakna er mer än mina tårar kan visa.. Ni har gjort dessa nio år till de bästa åren och jag vet inte hur jag skulle orkat något utan er. Lycka till med allt i framtiden, visa vad ni går för som ni alltid gjort, jag vet vad ni kan. Allihopa, ni kan få allt, bara ni vill.
Er kurd älskar er, don't forget that.

/Akar "kuurdiie" Kadiri - 12/6-08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0