Barack Obamaaaaa!

Yes, han vann! Är stolt över amerikanerna som röstade smart.. Det ger mig hopp för vår framtid, det börjar bli nya tider. Än är vi inte där än, men jag tror att det här tar oss ett steg närmare en fördomsfri värld. Inshallah, om Gud vill.

Jag är kurd till djupet av mitt hjärta, men det definerar inte vem jag är! Jag är grunden till vem jag är, och mina kurdiska rötter är en del i det som gör mig till den jag är! Jag är först människan jag är, sedan är jag kurd och efter det muslim.
Tänkte lägga in en dikt min vän Sivan visade mig idag som verkligen rörde mig. Skriver den på kurdiska och översätter sedan till svenska..

Le dîlî û le serbestida
Le pêsh agr peristîda
Le pêsh musilmanêtida

Ne arebim. me êranim
Ne turkêki shaxistanim
Nek her min xom, mêjosh ellê -
Ke kordim û kordistanim

I hjärta och frihet
Före eldsdyrka
Före Islam

Jag är inte arab, inte iranier
Inte heller bergsturk
Inte bara jag själv, utan historian säger
Att jag är kurd!

Kommentarer
Postat av: steffie

hihi tack gumman :D <3

2008-11-06 @ 20:13:28
URL: http://gatitablanca.blogg.se/
Postat av: Anonym

före islam?

2008-11-26 @ 20:57:11
Postat av: Anonym

2008-12-12 @ 19:39:23
Postat av: Nilufer

Vad menar du med bergsturk ?

2008-12-12 @ 19:40:08
URL: http://nulleew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0