Belief is all it takes

Jag och mina tjejer (love u girls) brukar alltid driva med varandra... Något vi alltid säger lite skämtsamt när vi försöker peppa varandra är att vi alla är starka, självsäkra och vackra kvinnor. Hahaha ok, jag vet att det låter totalt klyschigt, och vi säger det bara för att få oss ett gott skratt, men när jag verkligen tänker efter så är det verkligen sant.
För i jämförelse med andra tjejer, eller ska jag börja kalla oss kvinnor numera?, så är jag och mina vänner starka, självsäkra och vackra. Dock känner jag många tjejer som är långt ifrån dessa ovanstående faktorer.
Jag känner tjejer som gör allt för en riktigt, i deras ögon, fin kille. Som det nu för tiden kallas, så "tofflar" dem efter killar. Nu kan man tro att det är pga. hur fin denna killen är, med så är inte alls fallet.

När en tjej beter sig som en hund efter en kille beror det på osäkerhet från hennes sida. Hon är osäker på sig själv, och en kille som av samhället klassas som fin eller vacker, kan bekräfta henne för sig själv. Men skulle denna kille nu tracka ner på henne, skulle denna tjejer omgående känna osäkerhet över sig själv, sitt utseende och personlighet.

Det jag inte har förståelse för är.. Varför tror vi bara på det negativa som sägs om oss?
Varför får EN åsikt oss att dra ner på oss själva? Kan ett skämt eller en mening ändra allt vad vi tycker om oss själva?
Den stora frågan är, bör inte våra egna åsikter räknas mer än dem runt omkring oss? 

Tjejer.. Kom igen nu? Vi behöver inte bli helt feministiska och säga att vi inte behöver killar för att må bra, eller whatever feminister idag säger, för face it girls, we do. Men killar är inte allt, och vem säger att vi inte kan ta hand om oss själva? Visa vilka ni ÄR, inte vilka ni BLIR med en kille på er sida. En kille vill ha en kvinna som kan ta hand om sig själv, som är en hel person även om han inte finns vid hennes sida. Någon som är oberoende av hans bekräftelser.

Om jag tror på er tjejer, varför kan ni inte tro på er själva?

Kommentarer
Postat av: Ala

you make me so proud every day, and I'm the frickin' young one of the both of us...

2009-12-18 @ 20:47:03
URL: http://mmaamacita.blogg.se/
Postat av: aki

haha you loser <3

2009-12-18 @ 20:55:57
URL: http://kuurdiie.blogg.se/
Postat av: julia

så rätt akar! såååå rätt

2009-12-18 @ 22:44:42
URL: http://jjullis.blogg.se/
Postat av: Daniella

du är en stark och en självsäker ung kvinna, and that is the power

2009-12-19 @ 12:32:22
Postat av: steff

Bra skrivet:)

2009-12-20 @ 15:55:04
URL: http://gatitablanca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0