Detta vi kallar kärlek

Det finns vissa man vet var man har, och vissa man söker bekräftelse från en hel livstid. Än idag önskar jag att jag hade kunnat sätta fingret på var jag hade dig för då kanske saker inte hade slutat som de gjorde, men det är en önskan som aldrig kommer uppfyllas. Som sagt går det inte en dag utan att jag inte tänker på dig, det kan komma när som helst.. Jag kan sitta på bussen eller sitta och fika med mina vänner, och på något skumt sätt ploppar du upp i mitt huvud.. Jag undrar vad du gör och hur du har det nu, om du är lycklig och om ditt liv har löst sig. Jag mår bra nu, skönt att slippa problem.. Men självklart kan frågan ibland komma upp - "Skulle det inte varit värt det i slutändan trots problemen?"

Allt förändrades så drastiskt.. Kärlek är ett ord jag inte längre är bekant med, och vill heller inte bli bekant med igen. Dock kan man inte undgå att tänka, att sakna.. Man vill minnas de bra tiderna, som var riktigt bra. Jag är säker på att jag aldrig igen kommer känna kärlek som jag kände för dig, men jag hoppas att en dag få snudda vid känslan än en gång.
Med det sagt, gör man det man alltid gör, förtränger känslan och går tillbaka till vardagslivet där allt är frid och fröjd. Där ingen ser smärtan som gräver djupt inom dig, där den där magkänslan bara kommer ibland och där jag och du fortfarande lever, men endast i min fantasivärld.
Kärlek som förändrar dig, kärlek som skakar en ända in i själen, och sen är man aldrig sig lik.

- Älskar du mig?
- Föralltid..

Kommentarer
Postat av: julia

<3

2009-12-28 @ 21:00:57
URL: http://jjullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0