Don't take your friends for granted

Jag förstår mig verkligen inte på vissa människor, varför tar ni alltid era vänner för givet?

Det finns faktiskt viktigare saker i livet än status, fester, tjejer/killar och sex, och det är vänskap. Man finns alltid där för en person, och stöttar den genom alla dess motgångar, men ändå får man ingenting tillbaka. Varför?
Jo, för att vissa har inte insett vilka som är äkta, vilka som alltid kommer finnas där eller vilka som alltid SKULLE funnits där, om man inte tagit personen för givet.
Jag kommer inte alltid finnas här, fastän jag gjort det fram tills nu. Öppna dina ögon och fundera lite, vem är det som alltid frågar hur du mår, om du behöver något eller i allmänhet bara finns där för att lyssna på vad du har gjort under dagen och GENUINT bryr sig? Tror du jag gör det för jag avgudar dig eller för jag inte har något bättre för mig? För så är det inte alls. Det finns så mycket annat jag skulle kunna göra istället för att sitta och oroa mig över dig, eller ens bry mig om dig. Så sluta ta det för givet att jag alltid kommer finnas där för att lyssna på allt du har att säga, eller hjälpa dig med vad du än behöver. För får jag ingenting tillbaka, då fuck this. Jag har varken tid eller ork för att släppa in en till person i mitt hjärta om du inte ens vill vara där, eller anstränger dig för att vara där.

Om du älskar någon, visa det, även om det är på det lilla minsta sättet. Skicka ett sms till din vän och säg att du älskar honom/henne eller bara att du tänker på personen. Överraska din vän någon gång och dyk upp hemma hos personen med en pizza och en film eller whatever fan vet jag, visa bara att du inte vill förlora personen och att du inte tar den för givet.

 

För en vacker dag kommer du öppna dina ögon, och jag kommer inte vara kvar. Jag kommer inte lyssna på dina problem eller slösa min tid på dig. Du KOMMER förlora mig, och du kommer inte ha någon annan att skylla på än dig själv.

Fråga inte varför jag skriver detta eller vem det är till, för jag kommer ändå inte säga. :)


Kommentarer
Postat av: julia

and this one goes out to.... dundundun.. hihi :D



men de sant faktiskt, hatar folk som tror att bara för att man har blivit vänner en gång så finns personen alltid där. visst, äkta vänner finns där för en även när man har det lite svårare, äkta vänner förstår sånt. men det är skillnad på det och på att faktiskt inte ta hand om vänskapen alls. Det är som med alla relationer, bryr man sig inte ett piss om att ta hand om relationen så kommer den att dö ut. För det krävs alltid två

2009-12-16 @ 20:13:31
URL: http://jjullis.blogg.se/
Postat av: Abraham

Måste bara säga, klockrent...



Peace and löv sis.

2009-12-16 @ 21:23:08
Postat av: Professor Khaled :)

you little.. om du menar mig då jävlar asså.. akar ..

när du minst anar det ska jag dyka upp hos dig med 3 pita o så ska vi kolla på paranormal activity.. TRO MIG !

2009-12-16 @ 23:40:33
Postat av: Anonym

Så sant..

2009-12-17 @ 14:18:21
Postat av: Anonym

fortsätt skriva sånthär! riktigt intressant

2009-12-17 @ 16:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0