Jag kände mig tvungen att lägga upp en gammal grej jag skrivit...

Jag har en fråga, jag har verkligen funderat länge och hårt på den, men kan inte komma fram till något. Så här lyder den; Varför kallas människor den mest utvecklade arten på jorden? 
För den som påstår det, snackar bull ska jag säga er, enda sedan urminnes har vi gång på gång fördärvat oss själva. Från allvarliga händelser till helt obetydliga små skit grejer. Kolla liksom på exempel som förintelsen av judarna, massmorden på kurderna, slavhandeln i olika länder i Afrika osv osv.. Man skulle kunna tro att det där är handlingar av djur, men det är vi människor som dödar oss själva. Vi dödar varandra, vi dödar vår egen art. Aldrig sedan universum uppstod (på vilket sätt ni än tror det hände, må det nu vara evolution eller Gud) har någon art betett sig så som vi gjort. Vi har kommit längst i den fysiska utveckligen, ja, men psykiskt? Let me put it like this, tom grottmänniskorna jagade djur för att äta och inte sina "grottvänner". Jag tycker det är löjligt det som händer med världen, och ärligt talat blir jag trött i huvudet bara av att tänka på det. Jag orkar inte tjata så mycket om det här för det är redan så himla utsnackat, och inte en enda annorlunda tanke kommer slå någon av den här texten så varför ens försöka?
Trångsynta arroganta småbarn.


Kommentarer
Postat av: kajsa

you got a good point my friend

2009-12-25 @ 13:17:13
Postat av: emma.

hej!

vilken fin blogg du har :)

jag har veckans blogg på min blogg, vill du anmäla dig ? bloggen som du anmäler dig på är :

www.emmmmass.blogg.se

2009-12-25 @ 13:29:27
URL: http://emmmmass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0