jag vill inte..

..skriva i min blogg. men varför känner jag mig då tvungen?
Det har varit en riktigt trött på livet period sedan jag kom hem från london (missmissmiss). Jag har en fråga, jag har verkligen funderat länge och hårt på den, men kan inte komma fram till något. Så här lyder den; Varför kallas människor den mest utvecklade arten på jorden?
För den som påstår det, snackar bull ska jag säga er, enda sedan urminnes har vi gång på gång fördärvat oss själva. Från allvarliga händelser till helt obetydliga små skit grejer. Kolla liksom på exempel som förintelsen av judarna, massmorden på kurderna, slavhandeln i olika länder i Afrika osv osv.. Man skulle kunna tro att det där är handlingar av djur, men det är vi människor som dödar oss själva. Vi dödar varandra, vi dödar vår egen art. Aldrig sedan universum uppstod (på vilket sätt ni än tror det hände, må det nu vara evolution eller Gud) har någon art betett sig så som vi gjort. Vi har kommit längst i den fysiska utveckligen, ja, men psykiskt? Let me put it like this, tom grottmänniskorna jagade djur för att äta och inte sina "grottvänner". Jag tycker det är löjligt det som händer med världen, och ärligt talat blir jag trött i huvudet bara av att tänka på det. Jag orkar inte tjata så mycket om det här för det är redan så himla utsnackat, och inte en enda annorlunda tanke kommer slå någon av den här texten så varför ens försöka? Trångsynta arroganta småbarn.

Någon som ni däremot borde ta er tid till att lyssna på är Immortal technique, som är en snubbe som VET vad han snackar om. Lyssna på vad hans texter säger istället för att lyssna på 50 öres killar och annat bullshit. Den här killen har upplevt en hel del och är villig att passera det vidare, vilken sorts skada det än drabbar honom pga det. Hans texter protesterar mot de synliga misstagen inom de "högre makterna" och konspirationen inom den Amerikanska staten. Han rappar om things that matter, exempelvis religion och rättsväsendet. Inge jävla skit om godisbutiker här inte..

Det var väl allt jag hade att säga för idag. jaaaa jag ska försöka skriva mer apor.
Sincerely yours, the young poet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0