Whats love got to do, got to do with it?

Har suttit i ca en halvtimme nu och konverserat med en vän om ämnet "kärlek"... And I feel like a totally different person!! Jag satt och predikade om saker som mina kompisar vanligtvis predikar om till mig. Jag var den här positiva kärlek existerar för alla-personen. And it scared the hell out of me to say it :O Men jag kände mig typ... tvungen. Det känns fel att fler människor där ute ska bli sådär cyniska och icke troende på kärlek. Världen kommer bli bitter i slutändan om alla blir så.

Jag försökte bevisa för min vän att han är en person som är kär i kärleken själv, men han ville inte inse det, han var väldigt motstridig. Han säger att han inte tror på kärleken, men så han pratar bevisar motsatsen. En människa som kan citera låtar och bara ta ut meningen som fokuserad kring kärlek är en person som vill älska, älskar eller har älskat. Han säger att kärlek leder till lidande, men trots det vet jag att han är villig att ta chansen för att det är vad kärlek handlar om - att ta chanser. Man tar en chans trots att man vet att det kan sluta i sorg, för man vet att det är värt det. Det är värt ett brutet hjärta om man får känna känslan kärleken ger, för att älska.
Han vill inte erkänna att han är kär i kärleken, och jag förstår honom helt. Men det är inget fel på att älska, alla människor där ute som är rädda för kärleken, don't be. För även om ni hittar 10000 fel på kärlek, så är det dessa 10000 fel som får mig att inse att kärlek är något underbart, för man ser förbi alla 10000 fel och ser bara det stora hela - Den där personen som får ditt hjärta att slå ett extra slag.
Försök inte fly från kärleken, för jag varnar er, det kommer hitta er och sluka er levande.

:)

Kommentarer
Postat av: Farbror Nabil.

Fuck love.

2010-01-29 @ 00:36:54
URL: http://www.nyabella.se
Postat av: Rittaa

So true , kärleken är den enda rationella handlingen..

2010-01-29 @ 05:40:04
Postat av: caami

så jävla rätt, tung du e bror!

2010-01-29 @ 20:46:19
URL: http://caamila.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej akar, vet du hur man t.ex sparar en msn konveration så hela sidan syns? jättesnällt ifall du svarar, btw bra blogg!

2010-01-30 @ 18:54:21
Postat av: akar

print screen är allt jag kan tänka mig :P? annars kan du göra så du har sparade konversationer hela tiden..

2010-01-31 @ 14:13:07
URL: http://kuurdiie.blogg.se/
Postat av: akar

print screen är allt jag kan tänka mig :P? annars kan du göra så du har sparade konversationer hela tiden..

2010-01-31 @ 14:13:31
URL: http://kuurdiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0