Vänskap

Jag ska fortsätta på historian, jag ska! Men jag behöver mer inspiration.
Jag fick nu min inspiration för detta inlägg från en vän som jag håller väldigt nära mitt hjärta..


Vänskap är att kunna skratta och gråta tillsammans.
Vänskap är att veta att den andra personen alltid kommer ställa upp, att veta att den skulle gå igenom eld och vatten för att finnas där för dig.
Vänskap är att känna sig bekväm med den andra vad man än gör.
Vänskap är att veta att trots att man inte hörs varje dag, eller ens på flera månader, så finns den andra personen kvar när man väl kommer tillbaka. En riktig vän vet att om man har tagit avstånd så länge, så finns det en bra anledning till det. Man vet alltså alltid var man har varandra, det finns inga tvivel.
Vänskap är att inte behöva fråga varför, utan att lita på det ens vän säger.
Vänskap är att försvara varandra.
Vänskap är att våga säga vad man tycker till varandra.
Vänskap är att alltid vara ärliga mot varandra, även om det kan göra ont ibland.
Vänskap är att kunna ta kritik från varandra.
Vänskap är att veta, i hjärtat, att den aldrig kommer svika en.


Vänskap är så mycket mer än de saker jag nämnt här..
Det finns få man kan kalla vänner, men de få som jag har håller jag nära mitt hjärta föralltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0